WELLBEING

V SPEAK ACADEMY je náš učebný plán pre Wellbeing základným pilierom našej vzdelávacej filozofie, ktorý formuje nielen to, čo učíme, ale aj to, ako učíme. Vychádza z Oxfordského medzinárodného učebného plánu pre základné školy a je viac než len predmetom. Je dôležitým princípom, ktorý ovplyvňuje celú kultúru školy a zabezpečuje žiakom akademický aj osobný úspech.
Prístup k Wellbeingu založený na výskume
Naše učebné plány pre Wellbeing sú inšpirované prácou profesora Martina Seligmana a ďalších priekopníkov v oblasti pozitívneho vzdelávania. Ich výskum zdôrazňuje zásadnú úlohu Wellbeing-u pri akademickom úspechu, osobnej sebarealizácií a celoživotnej odolnosti. V SPEAK ACADEMY uplatňujeme tento holistický prístup a zabezpečujeme, aby Wellbeing bol:
1. Vyučovaný ako samostatný predmet - študenti sa zúčastňujú štruktúrovaných hodín, ktoré skúmajú kľúčové aspekty emocionálnej inteligencie, odolnosti, všímavosti a osobného rastu.
2. Integrovaný do každodenného života školy - princípy hodiny Wellbeing sú zakotvené vo všetkých aspektoch nášho vyučovania, učenia sa a interakcií, ktoré formujú spôsob, akým študenti vnímajú vzdelávanie.
Wellbeing v srdci školskej kultúry
Uprednostňovaním Wellbeing-u kultivujeme školské prostredie, v ktorom žiaci môžu:
- rozvíjať sebavedomie a emocionálnu odolnosť
- rozvíjať pozitívne vzťahy s rovesníkmi a učiteľmi
- získať praktické stratégie na zvládanie stresu, neúspechov a výziev
- pociťovať hlboký zmysel spolupatričnosti a motivácie
Toto zameranie presahuje rámec vzdelávania a ovplyvňuje náš prístup k prosociálnej starostlivosti, riadeniu správania a iniciatívam na celoslovenskej úrovni. Zabezpečuje, aby škola SPEAK ACADEMY nebola len miestom učenia, ale aj vychovávajúcou spoločnosťou, v ktorej študenti prosperujú.
Tým, že sa venujeme dobrým podmienkam, poskytujeme našim študentom myslenie a zručnosti, ktoré im umožnia uspieť nielen v škole, ale aj v živote.