top of page

WELLBEING

SPEAK ACADEMY

V SPEAK ACADEMY je náš učebný plán pre Wellbeing základným pilierom našej vzdelávacej filozofie, ktorý formuje nielen to, čo učíme, ale aj to, ako učíme. Vychádza z Oxfordského medzinárodného učebného plánu pre základné školy a je viac než len predmetom. Je dôležitým princípom, ktorý ovplyvňuje celú kultúru školy a zabezpečuje žiakom akademický aj osobný úspech. 

 

Prístup k Wellbeingu založený na výskume 

Naše učebné plány pre Wellbeing sú inšpirované prácou profesora Martina Seligmana a ďalších priekopníkov v oblasti pozitívneho vzdelávania. Ich výskum zdôrazňuje zásadnú úlohu Wellbeing-u pri akademickom úspechu, osobnej sebarealizácií a celoživotnej odolnosti. V SPEAK ACADEMY uplatňujeme tento holistický prístup a zabezpečujeme, aby Wellbeing bol: 

1. Vyučovaný ako samostatný predmet - študenti sa zúčastňujú štruktúrovaných hodín, ktoré skúmajú kľúčové aspekty emocionálnej inteligencie, odolnosti, všímavosti a osobného rastu. 

2. Integrovaný do každodenného života školy - princípy hodiny Wellbeing sú zakotvené vo všetkých aspektoch nášho vyučovania, učenia sa a interakcií, ktoré  formujú spôsob, akým študenti vnímajú vzdelávanie. 

 

Wellbeing v srdci školskej kultúry 

Uprednostňovaním Wellbeing-u kultivujeme školské prostredie, v ktorom žiaci môžu: 

- rozvíjať sebavedomie a emocionálnu odolnosť 

- rozvíjať pozitívne vzťahy s rovesníkmi a učiteľmi 

- získať praktické stratégie na zvládanie stresu, neúspechov a výziev 

- pociťovať hlboký zmysel spolupatričnosti a motivácie 

 

Toto zameranie presahuje rámec vzdelávania a ovplyvňuje náš prístup k prosociálnej starostlivosti, riadeniu správania a iniciatívam na celoslovenskej úrovni. Zabezpečuje, aby škola SPEAK ACADEMY nebola len miestom učenia, ale aj vychovávajúcou spoločnosťou, v ktorej študenti prosperujú. 

Tým, že sa venujeme dobrým podmienkam, poskytujeme našim študentom myslenie a zručnosti, ktoré im umožnia uspieť nielen v škole, ale aj v živote.

bottom of page